FANDOM

Spike ze świata ludziEdytuj

Spike (z ang. Kolec) — pojawił się z w filmie Equestria Girls: Igrzyska Przyjaźni. Jest zwierzakiem należącym do Twilight Sparkle.

WyglądEdytuj

Spike jest szczeniakiem o jasnofioletowej sierści, na głowie ma "czuprynkę" w kolorze ciemnozielonym, a jego brzuch i uszy są jasnozielone. Oczy pieska są również zielone. Na grzbiecie posiada trzy fioletowe plamki w odcieniu jaśniejszym niż cała sierść. Nosi ciemnofioletową obróżkę z kolcami i żółtym wisiorkiem z wizerunkiem serca. Niczym nie różni się od swojego odpowiednika z Equestrii.

Rola w filmieEdytuj

Spike pojawia się pierwszy raz w pokoiku, w którym Twilight Sparkle prowadzi swoje badania nad magicznymi zjawiskami w Liceum Canterlot. Bawi się z właścicielką i grzecznie wysłuchuje wszystko, co ona opowiada mu o swoich planach i przeżyciach. Jednak gdy słyszy, że Twilight poszła się rozejrzeć do Liceum Canterlot, reaguje negatywnie i warczy. Następnie dziekan Cadance przypomina jego właścicielce, że w Crystal Prep nie wolno trzymać zwierząt, więc dziewczyna tłumaczy, że piesek jest obiektem potrzebnym do jej badań. Spike nie chciał też, by Twilight jechała do rywalizującej szkoły i próbował ją powstrzymać, gdy ta się pakowała. Jednak Twilight tłumaczy zwierzakowi, że musi tam jechać z polecenia dyrektor Grzyb, ale zabiera psa ze sobą, wkładając go do plecaka.

Później, gdy oboje są już w autobusie jadącym do Liceum Canterlot, gdzie odbywają się Igrzyska Przyjaźni, Twilight otwiera plecak, by porozmawiać ze swoim zwierzakiem, który jest jej jedynym przyjacielem.

Następnie, gdy Twilight jest już w szkole, z którą będzie konkurować, jej uczennice mylą ją z z kucykową Twilight. Wtedy Spike wygląda z plecaka i dziewczyny z Canterlot cieszą się, że go widzą. Twilight jest zaskoczona, że wszyscy tutaj znają ją i jej psa. Nie wie, że wcześniej były tu ich odpowiedniki z Equestrii.

Spike'a widzimy znów, gdy Twilight spotyka się z Fluttershy. Dziewczęta rozmawiają o zwierzętach, a Twilight pokazuje nowej znajomej swojego psa. Nagle Fluttershy zmienia się w pół kucyka i pół człowieka. Amulet Twilight na to reaguje i wchłania magię dziewczyny. W wyniku tego tworzą się małe, magiczne portale do Equestrii. Spike przebiega przez nie i przez przypadek wpada w strumień magii, którą amulet zabierał Fluttershy. Okazuje się, ze dzięki temu zdarzeniu psiak zyskał zdolność używania ludzkiej mowy, co bardzo wystraszyło Twilight.

Później Spike musi się ukryć, bo dyrektor Cinch chciała porozmawiać z Twilight. Po przykrej rozmowie z dyrektorką szczeniak pociesza właścicielkę.

Następnie Spike wspiera Twilight na Igrzyskach Przyjaźni w konkurencji łuczniczej. Jego zdolność mówienia bardzo zaskakuje Sour Sweet. Niechcący piesek sprawia, że Twilight się o niego potyka i wypuszcza amulet, który znów sieje zamieszanie. Spike stara się obronić ludzką przyjaciółkę przez ogromnymi roślinami przechodzącymi przez portale, gryząc je. Gdy wściekła Sunset Shimmer krzyczy na Twilight za to, co jej amulet zrobił podczas Igrzysk, Spike znów biegnie pocieszyć zrozpaczoną towarzyszkę.

Gdy nadchodzi pora ostatniego etapu zawodów i kończy się piosenka Uwolnij magię, a Twilight została nakłoniona, by uwolnić magię amuletu, Spike nieudolnie próbuje ją powstrzymać. Jednak gdy jego właścicielka zmienia się w Midnight Sparkle, piesek zwraca na nią swoją uwagę. Twilight w nowej, złej formie odzyskuje na chwilę świadomość, a to umożliwia Sunset Shimmer zabranie jej do tajemniczego wymiaru i odmienienie jej.

Ostatecznie Twilight zostaje przeniesiona do Liceum Canterlot i ona oraz Spike zaprzyjaźniają się z nowymi przyjaciółkami.

Spike ze świata kucyków, czyli EquestriiEdytuj

Spike (z ang. Kolec)— został przedstawiony w filmie My Little Pony: Equestria Girls jako pies. Zarówno w filmie, jak i serialu My Little Pony: Przyjaźń to magia, potrafi mówić oraz towarzyszy Twilight w jej przygodach.

Wygląd​​Edytuj

Spike jest wielkości małego pieska, przypomina cocker spaniela. Różni się od smoka z „My Little Pony: Przyjaźń to magia” ogonem, nosem oraz łapkami. Ma obrożę oraz muszkę w wersji na balu. Ma fioletową sierść i nieco ciemniejsze brwi, zielone oczy, uszy i kawałek sierści na czubku głowy. Na grzbiecie posiada trzy jaśniejsze plamki, a brzuszek i pyszczek są jasnozielone.

Rola w filmieEdytuj

W filmie My Little Pony: Equestria Girls pełni rolę towarzysza i pocieszyciela Twilight Sparkle podczas misji odzyskania korony. Gdy traci ona opanowanie lub nie wie, co robić, Spike jest przy niej, by udzielić dobrej rady, bądź podać pomocną łapę. Ze względu na przybraną formę, nie może swobodnie się wypowiadać i początkowo robi to tylko, gdy jest sam na sam ze swoją opiekunką. Potem słownie odgraża się Sunset Shimmer w ciemnym korytarzyku, lecz ta upomina go, że chyba nie powinien za dużo mówić, bo ktoś mógłby odkryć, że coś jest nie tak. W końcu jednak przemawia ludzką, a zarazem kucykowo-equestriańską mową przed Rarity, Applejack, Rainbow Dash, Fluttershy i Pinkie Pie. Przeżywają one szok po tym, co usłyszały, ale w sumie przyjmują to wszystko z ekscytacją. Jeszcze później, po scenie kulminacyjnej, Spike daje słowny upust swoim emocjom, co słyszy jeden z uczniów, dziwiąc się nieco na widok gadającego psa, co zostaje skomentowane słowami: „Poważnie? Gadający pies dziwi cię po tym wszystkim?”. W końcu po ataku kontrolującego umysły demona na szkołę, co może jeszcze kogoś dziwić?

Razem z Twilight ponownie powraca do świata ludzi w ich kolejnej przygodzie. Tym razem nie kryje się zbytnio ze swoimi umiejętnościami mowy, i to nie tylko przed Twilight i jej ludzkimi przyjaciółkami. Toczy swobodną rozmowę w pełnej klientów cukierni, nie obawia się odezwać do swojej towarzyszki na sali gimnastycznej, a jeden z jego komentarzy po jednej z nieudanych prób antyzaklęcia nie omija wcale uszu Big Maca. Jego istotny wkład w pokonanie Dazzlings polegał na sprowadzeniu pomocy, gdy dziewczyny z Rainbooms zostały uwięzione pod sceną przez Trixie.

SiłaEdytuj

Spike, nawet w formie małego pieska, jest dość silny jak na swój rozmiar. Już w serialu My Little Pony: Przyjaźń to magia pełni niekiedy funkcję tragarza. W filmie My Little Pony: Equestria Girls bez niczyjej pomocy układa z książek prowizoryczne łóżko dla Twilight. W klipie Idealny dzień na zabawę pokonuje Rainbow Dash i Applejack w grze polegającej na jak najsilniejszym uderzeniu młotem w przycisk.

CytatyEdytuj

  • To Rarity jest tutaj?! Yyy, to znaczy, ciekawa fotka.
  • Nie, ona właśnie trafiła w sedno.
  • Ha, ha, ha. Przygotowałaś listę? To do ciebie niepodobne! Znaczy, mów dalej.
  • O tak! I tam skąd pochodzę, nawet nie jestem psem. Jestem dzikim, ziejącym ogniem smokiem.
  • Poważnie? Gadający pies dziwi cię po tym wszystkim?
  • A-Ale ja mogę iść, prawda? Nie mam sobowtóra w Liceum Canterlot, a ty możesz potrzebować swego wiernego asystenta.
  • Dostała nowy oficjalny tytuł. Tutu-turut-tutu! Księżniczka Przyjaźni!
  • Słuchaj, teraz to musisz iść na całość i zrobić ten numer z magią przyjaźni.
  • Yy, to brzmiało o wiele lepiej niż te… pięć waszych ostatnich wersji. [nerwowy śmiech]
  • Oo, oczywiście, że tak. Twilight Sparkle w żadnej sytuacji się nie poddaje! Prawda, Twilight?
  • Sorki, że tyle to trwało. Musiałem znaleźć kogoś, kto nie uległ czarowi syren, żeby was uwolnić.
  • Pamiętam, że goniłem rogatego królika przez jakieś wiry i nie wiem, co było dalej. Potem okazało się, że jestem na rękach tej dziewczyny i gadam jak wy. Nie rozumiem, dlaczego wcześniej nie umiałem mówić. To takie proste. [Spike ze świata ludzi]

Zobacz takżeEdytuj

Film promocyjnyEdytuj

My Little Pony Equestria Girls - Poznaj Spike'a00:45

My Little Pony Equestria Girls - Poznaj Spike'a

Poznaj Spike'a

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Spike

Więcej z Fandomu

Losowa wiki